Prezentarea Generală a Asociaţiei de Prietenie a Militarilor Creştini din România
Asociaţia de prietenie a militarilor creştini din România- Cornelius este constituită ca persoană juridică de drept privat, în baza Constituţiei României, Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată, Sentinţei civile din 2007 a judecătoriei Ploieşti.Asociaţia are caracter creştin, profesional, cultural, nelucrativ, apolitic, neguvenamental, independent, fără scop patrimonial.
Asociaţia are o activitate de interes public, comunitar.Prin activitatea desfăşurată nu se urmăreşte atragerea cadrelor militare în activitate la desfăşurarea unor activităţi care contravin legilor, Statutului cadrelor militare, ordinelor şi regulamentelor militare.
Activitatea şi obiectivele asociaţiei nu au caracter sindical ori politic, nu sunt contrare comenzii unice, ordinii şi disciplinei specifice instituţiei militare, normelor de păstrare a ordinii publice şi nu încalcă bunele moravuri.
Asociaţia are o activitate de interes public, comunitar.Prin activitatea desfăşurată nu se urmăreşte atragerea cadrelor militare în activitate la desfăşurarea unor activităţi care contravin legilor, Statutului cadrelor militare, ordinelor şi regulamentelor militare.
Activitatea şi obiectivele asociaţiei nu au caracter sindical ori politic, nu sunt contrare comenzii unice, ordinii şi disciplinei specifice instituţiei militare, normelor de păstrare a ordinii publice şi nu încalcă bunele moravuri.
STATUTUL ASOCIAŢIEI DE
PRIETENIE A MILITARILOR CREŞTINI DIN ROMÂNIA-CORNELIUS
CAPITOLUL I
Datele de identificare ale asociaţilor
Art.
1.
- Noi,
a)
Brumă Mihai cu domicilul în
localitatea Ploieşti, str. Bratocea nr 11, jud. Prahova;
b)
Ghiţă Nicolae cu domicilul în
localitatea Craiova, str. Virgil Madgearu, bl J17, sc 1, ap. 4, Jud Dolj;
c)
Nistor Ion cu domicilul în
localitatea Deva, bld. N. Balcescu, Bl. 17, ap. 45, Jud Hunedoara;
d)
Toma Ioan cu domicilul în
localitatea Alba Iulia, str. Viilor nr 8, jud Alba,
prin liberă voinţă,
hotărâm înfiinţarea
ASOCIAŢIEI DE PRIETENIE A MILITARILOR CREŞTINI DIN ROMÂNIA-CORNELIUS,
având ca bază Ordonanţa Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii modificată si completată prin
Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 şi Ordinul ministrului apărării nr. M 80 din 20 iunie 2003 privind punerea în
aplicare în Ministerul Apărării a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociaţii si fundaţii, şi în conformitate cu prevederile
Decretului nr. 31/1954 privind persoanele juridice.---------------------------------------------------------------------------CAPITOLUL II
Denumire, condiţii
generale, sediu, durată de funcţionare
Art. 2.- (1) Denumirea asociaţiei: "ASOCIAŢIA DE PRIETENIE A MILITARILOR CREŞTINI DIN ROMÂNIA-CORNELIUS". ---------------------------------------------------------
(2) Denumirea
prescurtată a asociaţiei este: CORNELIUS.----------------------------------------
Art. 3.- Condiţii generale.
(1) Asociaţia se
constituie ca persoană juridică de drept privat, în sensul Ordonanţei
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată si
completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 , al Ordinului ministrului
apărării nr. M 80 din 20 iunie 2003 privind punerea în aplicare în Ministerul
Apărării a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociaţii si fundaţii şi în conformitate cu prevederile Decretului nr. 31/1954
privind persoanele juridice.
---------
(2) Asociaţia are
caracter creştin, profesional, cultural, nelucrativ, apolitic, neguvenamental,
independent, fără scop patrimonial.-----------------------------------------------------------------------------
(3) Asociaţia are o
activitate de interes public, comunitar.----------------------------------------------
(4) Prin
activitatea desfăşurată nu se urmăreşte atragerea cadrelor militare în
activitate la desfăşurarea unor activităţi care contravin legilor, Statutului cadrelor militare, ordinelor si
regulamentelor militare.
(5) Activitatea si
obiectivele asociaţiei nu au caracter sindical ori politic, nu sunt contrare
comenzii unice, ordinii si disciplinei
specifice instituţiei militare, normelor de păstrare a ordinii publice si nu
încalcă bunele moravuri. -------------------------------------------------------------------------
(6) Asociaţia promovează:
a)
valorile civice ale statului de
drept;
b)
întărirea relaţiilor societăţii civile cu armata;
c)
interesele, valorile si
simbolurile naţionale în eforturile de integrare a României
în structurile politice, economice, militare si de securitate europene
si euroatlantice;
d)
păstrarea tradiţiilor militare ale
Armatei României;
e)
iniţiative privind pregătirea
profesională a personalului armatei,
lărgirea orizontului tehnico-ştiinţific si cultural al acestuia;
f)
desfăşurarea de activităţi
sportiv-recreative şi caritabile. ---------------------------------------
Art. 3.- Sediul.
(1)Asociaţia are sediul
in localitatea Ploieşti, strada Bratocea nr. 11, judeţul Prahova.-------------
(2) Sediul se poate
schimba în baza hotărârii Consiliului director.------------------------------- -----
(3)Asociaţia poate
înfiinţa filiale, în condiţiile legii.-------------------------------------------------------
Art. 4.- Durata de funcţionare a asociaţiei
este nedeterminată. ----------------------------------------
CAPITOLUL III
Scop şi obiective
Art. 5.- Scopul şi obiectivele asociaţiei sunt:
a)
propăşirea profesională, spirituală şi culturală
a membrilor şi simpatizanţilor prin aplicarea valorilor creştine în familie,
serviciu şi
societate;----------------------------------------------------
b)
promovarea unui climat de respect al
principiilor biblice şi al legilor
ţării;------------------
c)
promovarea principiilor, învăţăturilor şi
moralei creştine de pe poziţii non-denominaţionale, pentru răspândirea valorilor creştine în rândul militarilor
români;---------------------
d)
încurajarea reciprocă a militarilor în credinţa
mântuitoare prin Hristos, pentru a deveni
modele de trăire creştină în mijlocul colegilor de serviciu, al
comunităţii în care trăiesc şi muncesc, în familiile
lor;-----
e)
încurajarea abordării fiecărui fapt de viaţă şi
îndatorire profesională din perspectiva eticii creştine de pe poziţii
non-denominaţionale;----------------------------------------------------------------
f)
dezvoltarea relaţiilor interumane de ajutorare
şi sprijin reciproc prin cultivarea
relaţiilor între militari pe grupuri
mici, în filiale locale şi regionale dar şi la nivel naţional prin conferinţe,
consiliere şi îndrumare, precum şi alte activităţi cu specific
creştin;----------------------------------------
g)
dezvoltarea unor programe de asistenţă socială
şi spirituală pentru ajutorarea familiilor militarilor eroi şi a militarilor
deveniţi invalizi în cursul unor
misiuni;-------------------------------------
h)
promovarea colaborării şi dezvoltarea
legăturilor frăţeşti cu militarii creştini din alte zone ale lumii, prin
schimburi de experienţă şi vizite reciproce de cunoaştere şi documentare cu asociaţiile
similare din ţările lor.----------------------------------------------------------------------------------
Art. 6.- Pentru
atingerea scopurilor urmărite asociaţia desfăşoară următoarele activităţi:-----------
a)
promovarea şi întreţinerea relaţiilor de
prietenie în rândul credincioşilor din armată prin întâlniri periodice
desfăşurate în timpul liber, vizite reciproce, schimburi de experienţă;----------------
b)
editarea de publicaţii (cărţi, broşuri, ziare,
reviste, etc.) şi folosirea casetelor audio sau video în vederea popularizării
scopului asociaţiei şi realizărilor acesteia;-----------------------------------
c)
organizarea de
conferinţe, comunicări ştiinţifice, mese rotunde, dezbateri, cercuri
tematice, prelegeri etc., care să
contribuie la creşterea profesionalismului
şi a educaţiei morale a
militarilor în spiritul valorilor creştine şi civice; ---------------------------------------------------------------
d)
atragerea de fonduri în vederea îndeplinirii scopurilor
şi obiectivelor asociaţiei;-----------
e)
consiliere spirituală în vederea reducerii stresului şi a
îmbolnăvirilor;-----------------------
f)
asigurarea unui schimb de experienţă şi a unei cooperări permanente cu bisericile creştine, asociaţii şi fundaţii
creştine cu domenii similare de activitate din ţară şi străinătate în scopul
cunoaşterii de către membri asociaţiei a
preocupărilor actuale şi de perspectivă a acestora.-----------
CAPITOLUL IV
Patrimoniul
Art. 7.-
(1)Patrimoniul iniţial al
asociaţiei este de 400 lei reprezentând contribuţia membrilor fondatori, după
cum urmează:
a)
Brumă
Mihai – aport în numerar: 100 lei;
b)
Nistor
Ion – aport în numerar: 100 lei;
c)
Ghiţă
Nicolae – aport în numerar: 100 lei;
d)
Toma Ioan
– aport în numerar: 100 lei.
(2)
Patrimoniul asociaţiei se constituie în condiţiile legii din:
a)
cotizaţii ale membrilor asociaţiei;
b)
donaţii ulterioare ale membrilor asociaţiei sau
terţe persoane;
c)
împrumuturi nerambursabile;
d)
contracte de grant;
e)
contracte de sponsorizare;
f)
activităţi de colectare de fonduri;
g)
activităţi proprii;
h)
ajutoare umanitare;
i)
subvenţii;
j)
surse dobândite pe orice altă cale legală, de la
persoane fizice sau juridice din ţară sau străinătate (asociaţii, instituţii,
organisme, organizaţii, etc.);
k)
venituri realizate conform legii din dobânzi,
dividende, plata pentru serviciile prestate, chirii şi alte venituri în
condiţiile legii.---------------------------------------------------------------------------
CAPITOLUL V
Membrii
asociaţiei
Art. 8.-
Membri ai „Asociaţiei de prietenie a militarilor
creştini din România” pot fi următoarele categorii de persoane, care îşi exprimă calitatea lor de creştini şi
care dovedesc prin conduita lor în familie, serviciu şi societate că sunt
născuţi din nou în Hristos, având o relaţie autentică cu Dumnezeu, indiferent
de confesiunea creştină din care fac parte:
a)
militari în activitate, în rezerva sau
retragere;
b)
capelani militari;
c)
funcţionari publici din armată;
d)
personal civil contractual din armată;
e)
soţii/soţiile categoriilor de persoane enumerate
mai sus.-------------------------------------------
Art. 9.- Membrii fondatori ai asociaţiei sunt
persoanele enumerate la art. 1 din prezentul statut.-
Art. 10.-
Membri aderenţi ai asociaţiei pot fi
persoanele care întrunesc cerinţele art. 8
din prezentul statut şi care îşi exprimă opţiunea prin cereri de
adeziune formulate şi adresate asociaţiei, după înfiinţare.-----
Art. 11.- (1) Membri
onorifici ai asociaţiei pot fi persoane fizice sau juridice din România
sau de peste hotare, invitate să adere la asociaţie şi care, prin activitatea
lor contribuie la îndeplinirea scopurilor asociaţiei şi care sunt în măsură să
aducă servicii deosebite asociaţiei şi activităţii ei.-------
(2) Membrii onorifici sunt recunoscuţi în plenul Adunării
generale, la propunerea Consiliului director.----
(3) Retragerea calităţii
de membru onorific se decide de către Adunarea generală cu procedura specifică
acordării calităţii de membru.-------------------------------------------------------------------------
(4) Membrii onorifici nu
plătesc cotizaţie şi nu beneficiază de drept de vot.--------------------------
Art. 12.- (1) Admiterea
noilor membri în cadrul asociaţiei se face pe baza unei cereri de înscriere,
decizia de admitere sau respingere fiind de competenţa Consiliului director.
(2) Numele membrilor
admişi în cadrul asociaţiei se aduc la cunoştinţă, spre confirmare, primei sesiuni
a Adunării generale care are loc după luarea deciziei Consliului director.
(3) În caz de răspuns
negativ al Consiliului director, contestaţia poate fi depusă la secretarul
asociaţiei, în termen de 15 zile de la comunicarea răspunsului şi este analizată
în prima sesiune a Adunării generale.--------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 13.- Calitatea de
membru se pierde în următoarele cazuri:
a)
la cerere;
b)
prin deces;
c)
prin excludere;
d)
la dizolvarea
asociaţiei.--------------------------------------------------------------------------------
Art. 14.- Cererea de
încetare a calităţii de membru îşi produce efectul din momentul depunerii ei; Consiliul director ia act de renunţarea la
calitatea de membru şi comunică acest lucru Adunării generale la prima
întrunire.---------------------------------------------------------------------------------------
Art. 15.- (1) Calitatea
de membru, precum şi drepturile ce decurg din aceasta încetează în cazul
neplăţii cotizaţiei pe o perioadă de 1 an.
(2) In cazul refuzului
plăţii cotizaţiei de către un membru, Adunarea generală decide prin majoritate
simplă asupra suspendării sau încetării calităţii de membru a celui în cauză. ----------------
Art. 16.- Reprimirea se
face cu plata integrală a cotizaţiei pe 6 luni. ---------------------------------
Art. 17. - În
cazul nerespectării prevederilor prezentului statut de către unul sau mai mulţi
asociaţi, Consiliul director are
obligaţia efectuării unei analize asupra cazului de încălcare a prevederilor
statutare şi, pe baza concluziilor însuşite de 2/3 din totalul membrilor, poate
propune Adunării generale:
a)
observarea;
b)
mustrarea scrisă;
c)
excluderea. --------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 18.- Excluderea se
decide prin vot secret şi sub condiţia întrunirii voturilor favorabile a 2/3
din membri Adunării generale legal constituite.----------------------------------------------------------------
Art. 19.- Împotriva hotărârii, cel în cauză poate face
contestaţie conform art. 23, pct. 2 din
OG 26 din 2000 privind asociaţiile şi fundaţiile.---------------------------------------------------------------
Art. 20. - Redobândirea
calităţii de membru se poate face prin decizia Consiliului director, dacă au
fost înlăturate cauzele care au determinat excluderea din asociaţie.-------------------------------------
Art. 21. Drepturile
membrilor asociaţiei sunt:
a)
să participe la activităţile asociaţiei;
b)
să aleagă şi să fie aleşi în organele de
conducere ale asociaţiei;
c)
să deţină şi să exercite funcţii în cadrul
asociaţiei;
d)
să beneficieze de realizările scopului şi obiectivelor
asociaţiei;
e)
să facă propuneri Adunării generale sau
Consiliului director;
f)
să sesizeze organele de conducere şi control cu
privire la activitatea asociaţiei sau a membrilor;
g)
să facă sugestii şi propuneri conducerii
asociaţiei în legătură cu îmbunătăţirea
activităţii asociaţiei;
h)
să participe la orice întrunire a Consiliului
director sau a Adunării generale în care se discută poziţia ori situaţia sa, ca
membru;
i)
să se retragă din asociaţie.---------------------------------------------------------------------
Art. 22. - Obligaţiile membrilor asociaţiei sunt:
a)
să respecte autorităţile ca fiind rânduite de
Dumnezeu, să se roage şi să mijlocească pentru cei care ocupă funcţii de conducere;
b)
să trăiască în viaţa de zi cu zi, în toate
împrejurările, după învăţăturile şi exemplul Domnului şi Mântuitorului nostru
Iisus Hristos;
c)
să manifeste o atitudine bazată pe realizare
prin muncă cinstită;
d)
să aplice valorile creştine la serviciu de pe
poziţii non-denominaţionale;
e)
să promoveze un climat de respect al
principiilor biblice, a legilor ţării şi
a regulamentelor militare în orice împrejurare;
f)
să participe la încurajarea reciprocă a
militarilor în credinţa mântuitoare prin Hristos, pentru a deveni modele de trăire creştină în familie, în mijlocul
colegilor de serviciu, al comunităţii în care trăiesc şi muncesc;
g)
să abordeze fiecare fapt de viaţă şi îndatorire
profesională din perspectiva eticii creştine;
h)
să contribuie la dezvoltarea de relaţii
interumane de ajutorare şi sprijin
reciproc prin cultivarea prieteniei între militari pe grupuri mici, în
filiale locale şi regionale precum şi la nivel naţional;
i)
să iniţieze şi să participe la realizarea unor
programe de asistenţă socială şi spirituală pentru ajutorarea familiilor militarilor eroi şi a militarilor
deveniţi invalizi în cursul unor misiuni;
j)
să promoveze colaborarea şi dezvoltarea
legăturilor frăţeşti cu militarii creştini din alte zone ale lumii, prin
intermediul asociaţiilor militarilor creştini din ţările lor;
k)
să respecte prevederile prezentului statut şi
ale hotărârilor Adunării generale a asociaţiei;
l)
să participe la lucrările Adunării generale a
asociaţiei, să ducă la îndeplinire sarcinile ce le-au fost încredinţate;
m)
să nu facă publice în relaţiile cu ceilalţi
membri sau mijloacelor de comunicare în masă (presă, radio, T.V.) informaţii despre
activitatea profesională sau acţiuni ale Armatei care nu sunt destinate
publicităţii;
n)
să achite cotizaţia de membru (cu excepţia membrilor de onoare).---------------------------
CAPITOLUL VI
Organele de conducere şi
control
Art. 23.- Organele de conducere şi control ale
asociaţiei sunt:
a)
Adunarea generală;
b)
Consiliul director;
c)
Cenzorul.-------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 24.- (1) Adunarea generală se compune din toţi membri asociaţiei, fiind
organul suprem al acesteia.
(2) Adunarea generală se
întruneşte în sesiuni ordinare, anual.
(3) Adunarea generală extraordinară
poate fi convocată ori de câte ori este nevoie, din iniţiativa Consiliului
director (sub condiţia întrunirii unui vot favorabil de minimum 1/3 din totalul
membrilor săi) sau a unui grup care reprezintă cel puţin o cincime din numărul
membrilor, care îşi exprimă opţiunea în scris.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 25.- Convocarea
Adunării generale se face telefonic, în scris sau prin publicare a convocării
intr-un ziar de mare tiraj, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării
adunării; în convocare vor fi precizate luna, ziua, ora, locul unde se va
desfăşura adunarea, precum şi ordinea de zi.------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 26.- (1) Adunarea
generală este statutar întrunită în prezenţa a două treimi din numărul
membrilor cu drept de vot.---------------------------------------------------------------------------------------
(2) Dacă la prima
convocare nu se întruneşte numărul statutar de participanţi, se stabileşte o
nouă dată.
(3) La a doua convocare,
Adunarea generală se consideră a fi statutar constituită în prezenţa a 1/3 din numărul
membrilor cu drept de vot.-------------------------------------------------------------------
(4) Hotărârile se adoptă
cu jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi la adunare.-------
(5) Hotărârile valide
ale Adunării generale sunt obligatorii şi pentru cei care nu au luat parte la
Adunarea generală sau au votat
împotrivă.---------------------------------------------------------------------
(6) Şedinţele Adunării generale
sunt conduse de preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului director şi de un
prezidiu ales.-----------------------------------------------------------------------------------
(7) Dezbaterile şi
hotărârile adoptate se consemnează într-un registru special de un secretar de
şedinţă desemnat de preşedinte.---------------------------------------------------------------------------------
Art. 27. –
Adunarea generală îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)
stabileşte strategia şi obiectivele generale ale
asociaţiei;
b)
aprobă şi modifică statutul;
c)
alege şi revocă cenzorul;
d)
umăreşte realizarea scopului şi obiectivelor
asociaţiei;
e)
alege şi revocă membri Consiliului director;
f)
aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi
bilanţul contabil;
g)
analizează şi aprobă rapoartele anuale de
activitate întocmite de Consiliul
director;
h)
aprobă programele anuale de activitate;
i)
hotărăşte înfiinţarea filialelor
regionale/locale;
j)
aprobă afilierea asociaţiei
la alte organisme naţionale
şi internaţionale;
k)
hotărăşte dizolvarea şi lichidarea asociaţiei;
l)
hotărăşte în orice alt domeniu de interes pentru
asociaţie;
m)
acordă titlul de "Membru de Onoare".----------------------------------------------------------
Art. 28.-
Asociatul care, într-o anumită
problemă supusă hotărârii
Adunării generale are un interes personal sau prin membri de familie de gradul
I, nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot; asociatul care încalcă
aceste dispoziţii este răspunzător de daunele cauzate asociaţiei dacă fără
votul său nu s-ar fi putut obţine majoritatea necesară.-------------------------------------------------------
Art. 29.-
(1) Consiliul director este
format din 5 membri, componenţa acestuia fiind: un preşedinte, 1 vicepreşedinte,
1 secretar şi 2 membri. Membri Consiliului director sunt aleşi de către
Adunarea generală, prin vot secret, pe o durată de 2 ani. ---------------------------------------------------
(2) Iniţial, Consiliul director este format din 4
membri fondatori.------------------------------------
(3) Consiliul director
adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi, cu
excepţia prevederilor art. 17 din prezentul statut, dar nu mai puţin de
trei. În caz de balotaj, votul
preşedintelui este decisiv.------------------------------------------------------------------------
(4) Consiliul director
gestionează activitatea asociaţiei în conformitate cu scopurile pentru care ea
a fost constituită; acesta îşi desfăşoară activitatea în baza unui Regulament intern de ordine
interioară.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 30.-
Consiliul director are următoarele atribuţii:
a)
conduce activitatea asociaţiei între Adunările
generale;
b)
pune în executare hotărârile Adunării generale;
c)
încheie acte juridice în numele şi pe seama
asociaţiei;
d)
hotărăşte schimbarea sediului asociaţiei;
e)
alege din rândul membrilor săi preşedintele,
prin vot secret;
f)
convocă sesiunile ordinare şi extraordinare ale
Adunării generale;
g)
aprobă şi modifică regulamentul
de organizare şi funcţionare a asociaţiei;
h)
stabileşte taxele de înscriere şi cotizaţiile pe
care le supune aprobării Adunării generale;
i)
stabileşte strategia de folosire a fondurilor,
conform normelor statutare;
j)
aprobă mandatele pentru delegaţii asociaţiei
care reprezintă asociaţia la reuniuni naţionale internaţionale;
k)
elaborează proiectul bugetului de venituri şi
cheltuieli;
l)
întocmeşte schemele de organizare şi statul de
funcţii, pentru membrii şi personalul salariat, pe care le propune Adunării
generale spre aprobare;
m)
hotărăşte asupra angajării personalului salariat
în condiţiile legii si statutului şi stabileşte salariile acestora, precum şi
indemnizaţiile colaboratorilor;
n)
primeşte, analizează şi rezolvă reclamaţiile cu
privire la prestaţiile angajaţilor sau membrilor cu responsabilităţi;
o)
aprobă înscrierea de noi membri;
p)
analizează şi face propuneri Adunării Generale
pentru acordarea titlului de „Membru de onoare” al asociaţiei;
q)
stabileşte purtătorul de cuvânt al asociaţiei;
r)
concepe si redactează si apoi
supune aprobării Adunării Generale
un Regulament de organizare şi funcţionare a asociaţiei.----------
Art. 31.- Consiliul
director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcţii executive,
inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat, ori sunt străine de
asociaţie, pentru a exercita următoarele atribuţii:
a)
să încheie acte juridice în numele şi pe seama
asociaţiei;
b)
să exercite orice alte atribuţii prevăzute în
prezentul statut sau stabilite de către Adunarea generală.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 32.- (1) Preşedintele
Consiliului director este ales pe o perioada de 2 ani de către membrii
acestuia, prin vot secret.
(2) Atribuţiile sale
sunt:
a)
asigură conducerea operativă a asociaţiei;
b)
încheie acte juridice de administrare în numele
şi pe seama asociaţiei;
c)
reprezintă asociaţia în justiţie şi faţă de
terţi. ---------------------------------------------------
(3) În cazul în care preşedintele
nu este disponibil, asociaţia este reprezentată de către vicepreşedinte.
(4) Încheierea oricărui
act care antrenează răspunderea asociaţiei se face, cu aprobarea Consiliului
director, de către preşedinte sau, în cazul în care preşedintele nu este
disponibil, de către vicepreşedinte.-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Art. 33.-
(1) Controlul financiar intern al asociaţiei este asigurat de un cenzor.----------------------
(2) Asociaţia poate delega
atribuţiunile de control financiar - contabil unei persoane fizice sau
juridice, pe bază de contract. ------------------------------------------------------------------------------------
(2) Cenzorul este numit
de către Adunarea generală, acesta putând să fie şi o persoana care nu este
membru al asociaţiei.---------------------------------------------------------------------------------------
(3) Cenzorul nu poate fi
numit din rândul membrilor Consiliului director, acesta putând însă participa
la şedinţele Consiliului director fără drept de vot.--------------------------------------------------
Art. 34.-
Cenzorul are următoarele atribuţii:
a)
verifică îndeplinirea condiţiilor statutare cu
privire la prezenţă şi vot la adunările generale;
b)
verifică execuţia bugetară, propunerile pentru
proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pentru anul următor şi propunerile
pentru rectificarea bugetului pentru anul în curs;
c)
verifică şi validează documentele şi
angajamentele de plată;
d)
verifică lunar situaţia încasărilor şi plăţilor
pe care le semnează;
e)
efectuează controlul financiar preventiv pentru plăţile cu numerar
şi urmăreşte depunerile în contul curent al asociaţiei a numerarului;
f)
verifică trimestrial patrimoniul şi gestiunea asociaţiei, modul de
stabilire şi încasare a cotizaţiilor şi a oricăror alte venituri sau cheltuieli
ale asociaţiei, consemnând constatările într-un registru de procese verbale,
sigilat şi parafat, care se păstrează la
sediul asociaţiei;
g)
stabileşte registrele asociaţiei necesare
desfăşurării unui bun management financiar, conform formei de conducere a
contabilităţii stabilite de Adunarea generală;
h)
întocmeşte, pe baza verificărilor efectuate şi
prezintă Adunării generale rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii
asociaţiei, propunând anual descărcarea de gestiune a Consiliului director şi a
celui ce asigură managementul financiar al asociaţiei;
i)
propune spre aprobare Adunării generale a
asociaţiei programe necesare
desfăşurării unui management financiar de calitate;
j)
propune imputarea sumelor ce reprezintă
despăgubiri pentru pagubele produse asociaţiei;
k)
recomandă Consiliului director sesizarea
organelor de urmărire penală când constată săvârşirea unor infracţiuni
financiar–contabile;
l)
îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de
Adunarea generală.--------------------------------
CAPITOLUL VII
Activitatea
economico-financiară
Art. 35.- Activitatea
economico-financiară se raportează prin bilanţul anual al asociaţiei şi se
organizează conform legilor în vigoare.---------- --------------------------------------------------------------
Art. 36.- (1) Gestiunea
asociaţiei se ţine de personal calificat.
(2) Asociaţia poate
deschide cont în orice bancă din România sau străinătate, cu respectarea
legislaţiei în vigoare.-----
-----------------------------------------------------------------------------------------
Art. 37.- (1) Exerciţiul
economico-financiar începe de la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie.
(2) Primul exerciţiu
financiar începe la data înregistrării Asociaţiei.----------------- ------------------
CAPITOLUL VIII
Personalul angajat al
asociaţiei
Art. 38.
– Asociaţia, prin Consiliul director, poate angaja personal, din rândul
membrilor asociaţiei sau din afara ei, în vederea realizării scopului
asociaţiei, în baza unui contract de muncă sau convenţie civilă, conform
legislaţiei muncii.--------------------------------------------------------- -----
Art. 39.
– Litigiile dintre personalul angajat şi asociaţie se rezolvă pe cale amiabilă,
de către Consiliul director.--------------
----------------------------------------------------------------------------------
CAPITOLUL IX
Dizolvarea şi lichidarea
asociaţiei
Art. 40.- (1)Următoarele situaţii pot
duce la dizolvarea asociaţiei:
a)
când scopul pentru care a fost creată nu a fost
şi nu poate fi îndeplinit;
b)
când numărul asociaţilor scade sub numărul
prevăzut de lege;
c)
când organele de conducere nu mai pot fi
constituite conform statutului, dacă această situaţie durează mai mult de un an
de la data la care acestea trebuiau constituite;
d)
hotărârea dizolvării de către Adunarea generală.-----------------------------------------------
(2) Procedura dizolvării
va respecta în totalitate prevederile OG. 26/2000 (art. 55-57), completându-se
cu normele legale în vigoare.-----------------------------------------------------------------
Art. 41.- (1) În caz de
dizolvare, asociaţia va fi lichidată.-----------------------------------------------
(2) Procedura lichidării
va respecta în totalitate prevederile OG. 26/2000 (art. 60), completându-se cu
normele legale în vigoare.-----------------------------------------------------------------------------------
(3) În cazul dizolvării asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot
transmite către persoane fizice. ----------------------------------------------------------------------------------------------------
(4)
Întreg activul de bunuri şi valori ale asociaţiei va fi donat, prin hotărârea Adunării
generale, altor persoane juridice fără scop lucrativ şi care au un scop similar
cu acela al asociaţiei.--------------
(5) Dacă, în termen de 6
luni de la terminarea lichidării, lichidatorii nu reuşesc să transmită bunurile în condiţiile alin. (4),
bunurile rămase după lichidare vor fi atribuite de instanţa competentă unei
persoane juridice cu scop identic sau asemănător. -----------------------------------------------------
(6) În cazul în care
asociaţia a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit.
a) - c) din OG. 26/2000,
bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul
Finanţelor, sau, după caz, de comuna sau oraşul în a cărui rază teritorială
asociaţia sau fundaţia îşi avea sediul, dacă aceasta din urmă era de interes
local.------------------------------------------------------
(7) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de
predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată
ulterioară.---------------------------------------------------------------------
(8) Radierea
înscrierii asociaţiei ca persoană juridică se va face în conformitate cu
prevederile legii.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CAPITOLUL X
Dispoziţii finale
Art. 42.- Asociaţia are
ştampilă şi însemne proprii.------------------------------------------------------
Art. 43.- Prezentul
statut este valabil pe toată durata de funcţionare a Asociaţiei, modificarea
sau completarea lui urmând a se face cu îndeplinirea condiţiilor cerute de lege
şi statut.----------------
Art. 44.- (1) Membri
asociaţiei recunosc, prin aderare, prevederile prezentului statut iar acesta intră
în vigoare la data semnării lui şi se păstrează de către preşedintele
asociaţiei.----------------------
2) Semnăturile
participanţilor la adunarea de constituire:
a)
Brumă Mihai
_____________________________________
b)
Nistor Ion _____________________________________
c)
Ghiţă Nicolae
_____________________________________
d)
Toma Ioan _____________________________________
(3) Redactat în 7
(şapte) exemplare, azi,…………….. data autentificării, din care 6 (şase) au fost
eliberate părţii.----------------------------------------------------------------------------------------------
Intrunirea de la Deva
Comentarii
Trimiteți un comentariu